Εργοθεραπεία

  • Ορισμός Εργοθεραπείας:

    Η επιστήμη της εργοθεραπείας απευθύνεται σε ένα μεγάλο εύρος ηλικιών και εστιάζει στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής και σε αυτές που προσδίδουν νόημα και σκοπό στην ζωή του ανθρώπου. Ο σκοπός της εργοθεραπείας είναι να εντοπίσει μέσω της αξιολόγησης όλες τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει το άτομο και ο βασικός της στόχος είναι η εύρεση εναλλακτικών και προσαρμοστικών μεθόδων έτσι ώστε να καταστήσει το άτομο λειτουργικό και ανεξάρτητο σε δραστηριότητες που απαιτούν ορισμένες κινητικές ή νοητικές δεξιότητες, στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής αλλά και στην αλληλεπίδραση στο σπίτι, στο σχολείο ή γενικά στην κοινωνία.

    Η παιδιατρική εργοθεραπεία απευθύνεται στην παροχή εργοθεραπευτικών υπηρεσιών σε παιδιά. Κάθε παιδί πρέπει να μπορεί να ανταπεξέλθει στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής, στις υποχρεώσεις του σχολικού περιβάλλοντος αλλά και να μπορεί να αλληλοεπιδράσει και να εμπλακεί σε παιχνίδι – έργα με τους συνομηλίκους του χωρίς να ματαιώνεται. Έχει ως βασικό της χαρακτηριστικό το παιχνίδι, το οποίο αποτελεί και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής του παιδιού. Με τη χρήση του παιχνιδιού ο θεραπευτής αξιολογεί το παιδί, διαμορφώνει τον τρόπο και την μορφή του παιχνιδιού για να δημιουργήσει μια εξατομικευμένη παρέμβαση όπως, επίσης, να χρησιμοποιήσει το παιχνίδι ως θεραπευτικό στόχο. Μέσω του παιχνιδιού το παιδί αναπτύσσει κινητικές δεξιότητες, λαμβάνει νέες αισθητηριακές πληροφορίες από το περιβάλλον, εκφράζει τα συναισθήματα του, βελτιώνει τις κοινωνικές του δεξιότητες και ολοκληρώνει έργα που το βοηθούν να μπορέσει να αλληλοεπιδράσει ποιοτικά με συνομηλίκους του στην καθημερινότητα του.

    Η προσέγγιση της εργοθεραπείας γίνεται εξατομικευμένα για κάθε παιδί ανάλογα με τις ανάγκες του, που απορρέουν από την εργοθεραπευτική αξιολόγηση.

    Τομείς τους οποίους αξιολογεί και παρεμβαίνει η Εργοθεραπεία:

    • Αδρή κινητικότητα ( ισορροπία, κινητικός συντονισμός, τρέξιμο κ.α.)
    • Λεπτή κινητικότητα (διαχείριση μικρών αντικειμένων, σύλληψη γραφικού εξοπλισμού κ.α.)
    • Τομείς αυτοεξυπηρέτησης ( ένδυση – απόδυση, σίτιση, χρήση τουαλέτας κ.α)
    • Γνωστικός τομέας ( παραμονή και συγκέντρωση σε έργα, μνήμη κ.α.)
    • Αισθητηριακός τομέας ( αιθουσαίο, ιδιοδεκτικό, απτικό και ακουστικό σύστημα)
    • Κοινωνικός τομέας (αλληλεπίδραση)

    Λόγοι παραπομπής και συζήτησης με τον Εργοθεραπευτή:

    • Δυσκολεύεται στο παιχνίδι με άλλα παιδιά.
    • Αποφεύγει αισθητηριακά ερεθίσματα.
    • Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί.
    • Δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει γραφικό εξοπλισμό.
    • Αδεξιότητα στο κινητικό παιχνίδι (πέφτει, χτυπάει άθελα του κ.α.).
    • Δυσκολεύεται στον προσανατολισμό.
    • Δεν μπορεί να αντιγράψει (σχέδια, γράμματα, τρισδιάστατες απεικονίσεις κ.α.)
    • Έχει εξάρσεις θυμού.
    • Δεν είναι καλός σε αθλητικές δραστηριότητες.
    • Αποφεύγει να εμπλακεί σε κινητικές δραστηριότητες.

  • Ξεκινήστε με μία Αξιολόγηση

.
Ξεκινήστε με μία Αξιολόγηση

Ας γνωριστούμε καλύτερα με μία αξιολόγηση λογοθεραπείας. Περιλαμβάνει δύο συνεδρίες, μία με τον γονέα ή κηδεμόνα και μία ακόμα με τον θεραπευόμενο. Συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία και θα έρθουμε άμεσα σε επαφή μαζί σας.

    X