Σχολική Ετοιμότητα. Είναι το παιδί μου έτοιμο για να μπει στο δημοτικό;

16/07/2018

Ο όρος σχολική ετοιμότητα αφορά την ικανότητα ενός παιδιού να μπει και να ξεκινήσει το δημοτικό. Πολλοί γονείς αναρωτιούνται: «Είναι το παιδί μου έτοιμο να μπει στο δημοτικό;»
Παρακάτω θα δείτε μερικές ικανότητες και δεξιότητες που πρέπει να έχει κατακτήσει το παιδί, όταν πρόκειται να παρακολουθήσει την Α΄ Δημοτικού.

Το παιδί θα πρέπει να είναι ικανό να:

  • καταλαβαίνει τα σχήματα λόγου, όπως μεταφορές και παρομοιώσεις (το στόμα του στάζει μέλι, βρέχει καρέκλες).
  • βγάζει λογικά συμπεράσματα  (-Γιατί δεν πίνουμε από το καυτό μπρίκι;  -Γιατί θα καούμε).
  • βρίσκει κοινά σημεία σε αντικείμενα και έννοιες (-Τι ίδιο έχουν το μήλο και το πορτοκάλι;  – Είναι φρούτα. – Τι ίδιο έχουν το σχοινί και το φίδι;  – Είναι μακριά).
  • αντιγράφει σχήματα.
  • κάνει αναλογική σκέψη (-Η θάλασσα είναι μπλε, όπως ο ήλιος είναι … – Κίτρινος).
  • γνωρίζει χρονικές έννοιες: παρελθόν, παρόν, μέλλον (πριν-τώρα-μετά, χθες-σήμερα-αύριο).
  • γνωρίζει χωρικές έννοιες: αριστερά-δεξιά, πάνω-κάτω, μπροστά-πίσω.
  • κάνει οπτική διάκριση.
  • μετρά ως το 30 μηχανικά.
  • ονομάζει 6 βασικά χρώματα και 3 βασικά σχήματα.
  • μένει συγκεντρωμένος σε αυτό που κάνει.
  • επικοινωνεί εύκολα με ενήλικες και να παίζει με τα άλλα παιδιά.
  • τραγουδά ολόκληρα τραγούδια και να απαγγέλει παιδικά ποιηματάκια.
  • αναμεταδίδει με ακρίβεια μία ιστορία.
  • κάνει ερωτήσεις και να ανταλλάσσει πληροφορίες.
  • θυμάται με άνεση 5 αριθμούς (μη διαδοχικούς).
  • καταλαβαίνει τις εκφράσεις του προσώπου και τη γλώσσα του σώματος.
  • αρθρώνει σωστά όλους τους ήχους της γλώσσας και να μιλάει καθαρά.
  • έχει σωστή σύνταξη.
  • χρησιμοποιεί συνδέσμους.
  • απαντά λεκτικά στο «Γεια» και στο «Τι κάνεις;»
  • κάνει ερωτήσεις με το «πώς».
  • μπορεί να χωρίζει και να συνθέτει λέξεις από συλλαβές.
  • αναγνωρίζει τις φωνές (ήχους) των λέξεων και να τα αντιστοιχίζει με τα γράμματα.
  • έχει κατακτήσει την τριποδική λαβή.

Η ομαλή ένταξη του παιδιού στην Α΄Δημοτικού θεωρείται καθοριστική για τη μετέπειτα εξέλιξή του στο νέο σχολικό περιβάλλον. Η έγκαιρη διάγνωση των δυσκολιών του αλλά και η θεραπευτική παρέμβαση για την αντιμετώπισή τους, θα συμβάλουν στη βελτίωση της σχολικής του επίδοσης. Απόρροια των ανωτέρω, το παιδί κατανοεί τον εαυτό του και τον αποδέχεται μέσα στο κοινωνικό σύνολο, δημιουργώντας υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις και απολαμβάνοντας την όλη σχολική διαδικασία.

Συμπεριφορές γονέων που αποτρέπουν τα παιδιά να είναι επιτυχημέναΣτάδια γλωσσικής ανάπτυξης
.
Ξεκινήστε με μία Αξιολόγηση

Ας γνωριστούμε καλύτερα με μία αξιολόγηση λογοθεραπείας. Περιλαμβάνει δύο συνεδρίες, μία με τον γονέα ή κηδεμόνα και μία ακόμα με τον θεραπευόμενο. Συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία και θα έρθουμε άμεσα σε επαφή μαζί σας.

    X