-
Με τον όρο ”αισθητηριακή ολοκλήρωση” ορίζεται η ικανότητα του εγκεφάλου να οργανώνει και να συντονίζει δύο ή περισσότερες πληροφορίες που λαμβάνει από τις αισθήσεις, να τις επεξεργάζεται και να δίνει τη δυνατότητα μιας λογικής και χρήσιμης κινητικής απάντησης.
Ο όρος ”διαταραχή αισθητηριακής ολοκλήρωσης” μπορεί να φανεί χρήσιμος σε κάποιους γονείς, που βρίσκουν τη συμπεριφορά του παιδιού τους όχι απλά δύσκολη αλλά και μυστηριώδη ή ακόμη και ανεξήγητη. Η κατάσταση αυτή μπορεί να υπάρχει μόνη της ή σε συνδυασμό με άλλες καταστάσεις, όπως ΔΕΠΥ κ.ά.
Ο όρος σημαίνει ανικανότητα επεξεργασίας της πληροφορίας, που αποκτήθηκε με την αίσθηση, δηλαδή αναποτελεσματική νευρολογική επεξεργασία. Το παιδί μπορεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες στο να δεχθεί πληροφορίες (συχνά λόγω υπερευαισθησίας σε μία ή περισσότερες αισθήσεις, όπως αφή, ακοή, όραση). Ίσως ακόμη, να μην μπορεί να τις αναλύσει, να τις οργανώσει και να τις απαντήσει με αποτελεσματικό τρόπο. Αυτές οι δυσκολίες μπορεί να έχουν επίδραση στην κινητικότητα του παιδιού, με αποτέλεσμα να διαταράσσεται η λειτουργικότητά του. Μια αδέξια και αποδιοργανωμένη συμπεριφορά τού δημιουργεί ένα αίσθημα αποτυχίας και μεγαλώνει το άγχος του.
Η αισθητηριακή ολοκλήρωση μελετά τη ρύθμιση και τον συντονισμό των αισθητηριακών συστημάτων, που είναι τα εξής:
Η φιλοσοφία του προγράμματος αισθητηριακής ολοκλήρωσης
Το πρόγραμμα στηρίζεται σε αρχές νευρολογίας. Ο Εργοθεραπευτής οφείλει να είναι εκπαιδευμένος στη θεραπευτική παρέμβαση, μέσω της μεθόδου «Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης SI». Οι δραστηριότητες αποσκοπούν στη ρύθμιση και οργανωμένη κατεύθυνση όλων των αισθητηριακών συστημάτων με στόχο την κορύφωση των λειτουργιών, δηλαδή την ΠΡΑΞΗ. Στηρίζονται σε δραστηριότητες με αιώρες, σκοινιά, δίχτυα, κούνιες, πατίνια, κεκλιμένα επίπεδα, ρολά κλπ.
Βασικές αρχές της θεραπευτικής παρέμβασης
-
Ξεκινήστε με μία Αξιολόγηση